torsdag den 12. juli 2012

Mønster der skal overføres til stof



Vil lige brodere nogle store tegninger af
  piger, der skal bruges som gave.
Har overført tegningen til arkitekt papir og ved hjælp af en holder ( se længere nede) til nåle,
Stikker ved hjælp af den, små huller i papiret.



Overføre en blå maling som bliver kørt ned i hullerne ved hjælp af et viskelæder, det skal gøres grundig




Her kan i godt se de små huller

Her er dimsen jeg bruger til at lave huller med.
Papiret kan tøres  af med lugtfri petroleum og bruges mange gange.



Sådan så er det klar til at brodere.
Har en metode mere, som jeg skal vise en dag , den er super til noget der ikke skal vaskes.






5 kommentarer:

  1. Det var godt tænkt, men hvis du laver det meget , findes der en mønsterspore, den ligner en, klejnespore bare er hjulet her med pigge....

    SvarSlet
  2. Hej Ida.
    Har ligget vandret de sidste par dage. Griner. Yngstebarnet på snart 18 er ved at flytte hjemmefra. Min have bugner af bær, som jo skal plukkes og blive til lækker saft, marmelade og gelé. Men jeg skal nok sende en mail af noget af det som jeg går og laver. Her i huset er det meget få ting som går til spilde. Smiler. Ha nu en super weekend, vejret er så dejligt her på Lolland.
    Mange knuz fra Lina

    SvarSlet
  3. Rigtig smart måde du har fundet på at overføre monsteret på, men der findes faktisk en mønsterspore ,den ligner en klejnespore bare med pigge på

    Ha en rigtig god week-end

    SvarSlet
  4. Jeg kan huske at der også var noget med en klejnesporer med pigge på også noget kalké papir. Man lagde papiret under stoffet og kørte sporen i tegningen. Vi gjorde det da jeg gik på Haandarbejdets fremmes skole i København. Det var super enkelt. Men har man ikke lige det så er din metode jo også super smart. Hvis det lykkes er det jo bare godt. Nu vil jeg gå i gang med at sy smukke julehjerter. Skal jo starte i god tid.
    Endnu en gang knuz fra Lina

    SvarSlet
  5. ja kender den godt, men det er ikke så nemt at få små detaljer med, den Har aldrig været min øjesten SM;)ER. men har noget stof som jeg sætter i printerenoverfør mønster, rier det på stofet der skal broderes og stryger det væk bagefter, det er smart skal nok vise det en dag. får helt lyst til at prøve det igen.

    SvarSlet

Skomagerhuset

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog-arkiv